Knomacons
Knomacons
Knomacons
Knomacons

Viziune

Valorificarea cunoasterii existente in fiecare dintre noi in scopul cresterii bunastarii materiale si spirituale individuale


Eric Weidner, CKM
Marketing Director/Certification Coordinator
International Knowledge Management Institute (KM Institute)

Takemitsu MATSUDA
Long time Expert - JAPAN INTERNATIONAL COOPERATION AGENCY
 
 

INCUBATOR de PROIECTE si AFACERI EUROPENE

Prima reuniune demonstrativa de lucru

Bucuresti - Centrul de Training ALERON

(Aleea Marius Emanoil Buteica nr. 18-20, Etaj 3, Sector 3)

6 februarie 2009

 

eveniment organizat in parteneriat cu

 


Sunteti un intreprinzator, un manager, un leader de institutie publica sau al unei organizatii neguvernamentale!

 Aveti in minte destul de clar cum doriti sa va dezvoltati si in ce ati dori sa investiti in etapa imediat urmatoare!

Totusi, spectrul crizei financiar-economice nu va poate lasa indiferenti. Cu rabdare, expertiza si real simt al afacerilor, actuala criza de lichiditati, ca si numeroasele chichite sau capcane birocratice pot fi depasite din mers cu succes, daca va alegeti partenerii si colaboratorii de nadejde.


 

In acest sens, in premiera, cu caracter demonstrativ, va propunem sa participati la primul experiment in Romania de tip INCUBATOR de PROIECTE si AFACERI EUROPENE in direct, care va avea loc la Bucuresti, Centrul de Training ALERON (proximitate Piata Dristor: Aleea Marius Emanoil Buteica Nr. 18-20, Sector 3, Bucuresti), in data de 6 februarie 2009 (orele 10.00-18.00).

Knowledge Management Institute – Romania, afiliat International Knowledge Management Institute (binecunoscuta institutie de training si asociatie comerciala mondiala cu sediul central in Washington DC, SUA), prin intermediul Agentiei "Knomacons", in parteneriat cu Platforma de Actiune si Interventie Rapida “EU-RO Clearing Funds” (coordonata de EUROLINK-House of Europe) va ofera sansa sa participati la o prima sesiune de lucru in acest format, in cadrul proiectului nonguvernamental “Atelierul Inter-activ de idei, proiecte si investitii inovative” – un nou concept exclusiv de invatare si de sprijin adresat tuturor intreprinzatorilor, managerilor, ca si liderilor in formare din sectorul public sau privat.

Subiecte-cheie

In mod compact, invitatii vor avea posibilitatea ca de-a lungul unei singure zile sa se concentreze pe urmatoarele componente:

1. examinarea oportunitatilor de investitii si de parteneriate posibile pentru ideea aleasa;

2. identificarea liniilor, programelor sau instrumentelor optime pentru co-finantare;

3. cunoasterea si prevenirea dificultatilor si riscurilor intampinate in cursul pregatirii si depunerii proiectului;

4. consultarea specialistilor pentru imbunatatirea planului de afaceri si formularea unui buget echilibrat si eligibil;

5. incadrarea investitiei in structura si evolutia pietei din domeniul corespunzator proiectului, inclusiv prin cooptarea celor mai viabili parteneri pentru implementare/aport financiar;

6. adaptarea cu succes la raspunderile juridice si contractuale rezultate, inclusiv prin exploatarea profitabila a legislatiei achizitiilor, noilor scheme UE ale ajutorului de stat pentru competitivitate, a parteneriatului public-privat in proiectele de investitii complexe.

Reprezentantii organizatiilor/companiilor inscrise vor participa pe doua grupe de lucru: pe proiecte economice, cercetare-dezvoltare si infrastructura; pe proiecte sociale, de resurse umane si training. Viziunea intalnirii propuse combina flexibil perspectiva pragmatica si speculativa americana asupra dezvoltarii afacerilor cu abordarea din unghiul economiei sociale de piata si al egalitatii de sanse, impusa de cerintele UE. Astfel, in cadrul Atelierului Inter-activ, participantii:

parcurg si corecteaza din mers drumul de la ideea investitiei pana la finantarea proiectului;

afla si aleg posibilitatile de utilizare ale unor noi linii de finantare pentru investitii, demarate sau in curs a fi deschise in Romania;   

se consulta in direct asupra greutatilor sau problemelor intrezarite sau care pot sa survina in cursul pregatirii/elaborarii pe hartie a proiectului;

creioneaza pe viu, sub ghidajul direct al mentorilor, fazele-cheie ale propunerii de proiect, in acord cu rigorile/eligibilitatea proiectelor cu finantare UE;

dobandesc abilitatile de relationare activa cu autoritatile, partenerii si propria echipa pentru a inlatura dificultatile legate de avizare, inspectia tehnica, furnizarea garantiilor, primirea co-finantarii, evaluarea favorabila a proiectului;

primesc Indrumarul Metodic pentru demararea investitiilor cu bani europeni (format CD), beneficiaza de consiliere juridica si contractuala pentru prevenirea litigiilor juridice, intarzierilor de rambursare financiara si a crizelor in cursul implementarii, obtin Diploma de Absolvire si Adeverinta anexa sub egida Knowledge Management Institute-Romania, afiliat International Knowledge Management Institute si EUROLINK-House of Europe, membra a Institute of International Education Network.

 

Agenda de business

 

Sesiunea se desfasoara, cu sprijinul companiei ALERON, la Bucuresti, Centrul de Training ALERON (proximitate Piata Dristor: Aleea Marius Emanoil Buteica Nr. 18-20, Sector 3, Bucuresti), in data de 6 februarie 2009 (orele 10.00-18.00).

Harta locatiei

 

09.30-10.00 Inregistrarea participantilor

 

10.00-11.15 Deschiderea reuniunii

De ce este vital sa utilizam instrumentale de sprijinire a investitiilor concepute de UE? - Prof. Univ. Dr. Carmen COSTEA; Prof. Univ. Dr. Petre PRISECARU

 

Care este stadiul actual al procesului si cum pot fi depasite obstacolele si blocajele existente? - Octavian Serban, MBA; Sever AVRAM

 

Prezentarea pe scurt a liniilor si oportunitatilor active si a celor care urmeaza a fi activate in cursul anului 2009 -

 

Intrebari si raspunsuri punctuale

 

Invitati:

Reprezentanti ai autoritatilor de gestiune a Fondurilor UE (MMIMC, ANCS, LEADER)

 

11.15-11.30 Pauza de cafea

 

11.30-13.30 Work-shop 1

Cum sa exploatam mai istet perioada de criza prin cresterea competitivitatii?

Repertoriul de probleme concrete cu care se confrunta participantii si portofoliul de solutii de finantare si alternative de lucru – dialog intre mentorii prezenti si intreprinzatori/manageri:

-         componenta tehnica si manageriala a proiectelor

-         componenta resurse umane si IT&C

-         componenta contractuala si juridica

-         componenta comunicare si relatii publice

 

13.30-14.30 Pauza de pranz

 

14.30-17.30 Work-shop 2

Lucru concret pe ideile sau cererile de finantare ale investitiilor aduse in discutie

Exercitiu de simulare pe echipe: (1) investitii economice, cercetare-dezvoltare si de  infrastructura; (2) proiecte sociale, de resurse umane si training.

-         intelegerea corecta a documentelor de lucru si a cererii definantare: lacune, chichite, capcane, trucuri, stratageme

-         probleme legate de verificarea rentabilitatii si profitabilitatii investitiei

- probleme legate de bugetare

-         identificarea sistemului optim de co-finantare

-         introducerea in circuit a potentialului imobiliar existent si neexploatat, inclusiv prin PPP

-         dificultati si riscuri in alcatuirea echipei

-         cum fixam indicatorii de verificare si cum sa evitam intarzierea platilor

17.30-18.00

Prezentarea in comun a rezultatelor si concluzii practice

 

 

Mentori si invitati speciali:

Prof. Univ. Dr. Carmen COSTEA – Academia de Studii Economice/Presedintele Asociatiei de Stiinte Alternative

Prof. Univ. Dr. Petre PRISECARU – Universitatea Romana de Stiinte si Arte “Gheorghe Cristea” /Institutul de Economie Mondiala “Costin Murgescu” al Academiei Romane

Mariana SPRANCEANA - Consilier superior - MIMMC

Viorel IOANAS - Consilier - ANCS

Anca DUMITRASCU - Consilier - LEADER si Reteaua Nationala de Dezvoltare Rurala

Sever AVRAM – Coordonator general al "Platformei EU-RO Clearing Funds"

Jamil BENABDALLAH – Reprezentant Europa de Est – Grupul “Detente Consultants” (Paris)

Andrei BRAD – Managing Partner – KVT Consulting. Knowledge. Vision. Tehnology

Dr. Claudiu BULACEANU – Managing Partner –  ALERON. Training. Consulting. Outsourcing

Av. Ilie CIMPOIERU – Expert achizitii publice – Societatea "Deleanu Vasile-Avocati", membra a Warwick Legal Network

Augustin DRAGAN – Managing Partner –  ALERON. Training. Consulting. Outsourcing

Octavian SERBAN, MBA – Certified Knowledge Manager/ Coordonator Agentia "Knomacons" 

Raluca SIMAN – Marketing specialist – ClubAfaceri.ro/ GhiseulBancar.ro

Av. Andrei UNGUREANU – Partner – Societatea "Deleanu Vasile-Avocati", membra a Warwick Legal Network 

Drd. Ion VACIU – Director – “Comunicatii Mobile”

Dragos VISINESCU – Senior Partner – KVT Consulting. Knowledge. Vision. Tehnology

 

 

N.B.:

La reuniune sunt invitati reprezentantii institutiilor bancare /ne-bancare care ofera sprijin in co-finantarea proiectelor cu fonduri europene. In cadrul "Indrumarului Metodic" primit pe format CD, precum si in cadrul prezentarilor verbale, vor fi popularizate cele mai recente instrumente de co-finantare – programele Jeremie, Jasper, Jasmine (in curs de a fi pregatit si lansat). De asemenea, vor fi prezentate noile oportunitati posibile prin programul de finantare al Bancii Europene de Investitii pentru pre-finantarea sectorului IMM care acceseaza fonduri UE, precum si noile scheme de ajutor de stat ale Comisiei Europene pentru sectorul IMM.

 

 

 

Informatii utile

 

Acest eveniment de lansare este organizat in sistem nonprofit de auto-finantare. Totusi, pentru co-responsabilizarea participantilor si in vederea dezvoltarii si extinderii programului neguvernamental de prevenire a conflictelor si crizelor in accesarea si gestionarea fondurilor europen – Structural Funds Intelligence Unit, mecanism consultativ structurat in relatie cu Comisia Europeana, este necesar ca organizatiile/ companiile/persoanele participante sa contribuie partial prin achitarea unei contributii banesti in valoare de 545 lei/participant. (echiv. aprox. 125 Euro). Contributia baneasca nu acopera eventualele cheltuieli ale participantilor legate de cazare, masa si transport.

 

Participantilor li se asigura, in cuantumul contributiei facute, urmatoarele:

 

  • materiale bibliografice in dosarul evenimentului;

  • Indrumarul Metodic pentru demararea investitiilor cu bani europeni (format CD);

  • consiliere juridica si contractuala pentru prevenirea litigiilor juridice, intarzierilor de rambursare financiara si a crizelor in cursul implementarii;

  • Diploma de Absolvire si Adeverinta anexa, eliberate sub egida International Knowledge Management Institute si EUROLINK-House of Europe,  membra a Institute of International Education Network;

  • inscrierea in baza de date a Platformei “EU-RO Clearing Funds” si abonarea gratuita la Early Warning Support - un buletin informativ de alerte rapide privind oportunitatile de investitii prin fonduri UE;

  • pauze de cafea.

 

 

Dr. Harry Hertz
Director, Baldrige National Quality Program
National Institute of Standards and Technology

Stephen C. Brokaw, Ph.D., CGBP
Professor and Chair of Marketing
The University of Wisconsin - La Crosse, U.S.A.

Ramon Barquin
PhD, President and CEO of Barquin International, former IBM executive




Octavian SERBAN
Presedinte

Orlando Gabriel CONSTANTINESCU
Business Development Manager

Mirela RADU
Consultant Juridic prin "Cabinetul de Avocatura - Mirela RADU"

Cristian AVRAM
Coordonator Programe

Dragos ZAHARIA
Director Economic - Coordonator Analiza - Monitorizare - Audit