Knomacons
Knomacons
Knomacons
Knomacons

Viziune

Valorificarea cunoasterii existente in fiecare dintre noi in scopul cresterii bunastarii materiale si spirituale individuale


Eric Weidner, CKM
Marketing Director/Certification Coordinator
International Knowledge Management Institute (KM Institute)

Takemitsu MATSUDA
Long time Expert - JAPAN INTERNATIONAL COOPERATION AGENCY
 
 

Asa cum se poate lesne vedea, KM este procesul de gestionare a cunostintelor. In contextul organizational, reprezinta procesul de managerizare a cunoasterii organizationale in scopul crearii valorii in activitate si generarii de avantaj competitiv. KM inlesneste crearea, comunicarea si aplicarea cunostintelor de toate felurile pentru a obtine cea mai mare valoare din derularea unei activitati din core competencies. KM se foloseste pentru rezolvarea problemelor specifice aparute in organizatie, chiar si atunci cind avem de-a face cu un produs sau serviciu ce constituie o inovatie. KM faciliteaza stabilirea unor relatii superioare cu beneficiarii, partenerii si furnizorii. KM guverneaza si imbunatateste practicile de operare si procesele.

Valoarea propusa (value proposition) de KM consta in faptul ca organizatiile care implementeaza un program KM actioneaza decisiv pe linia folosirii la parametri maximi a activelor intangibile in detrimentul alocarii de noi fonduri pentru investitii in active tangibile. Odata cu schimbarile intervenite pe piata, incertitudinea devine din ce in ce mai mare, tehnologiile se dezvolta, competitorii se inmultesc, iar produsele si serviciile se depreciaza rapid, in aceste conditii, organizatiile de succes se caracterizeaza prin cresterea capacitatii de a crea noi cunostinte, pe care sa le disemineze rapid si pe care sa le incorporeze in noile produse si servicii.

Deoarece "banii europeni" solicita valoare adaugata foarte mare in proiectele nostre de accesare a fondurilor nerambursabile, KM ajuta la cresterea impactului folosirii acestor fonduri, prin cresterea gradului de inovatie si prin valorizarea potentialului uman. Solutia noastra este concreta; desi in mod practic, in ghidurile solicitantilor nu se specifica acest lucru, inovatia si factorul uman sunt conceptele care fac diferenta atunci cand proiectele nostre sunt evaluate.

Prin programele KM, noi va oferim acest "wild card" de acces asigurat in lumea proiectelor de success. Participati cu incredere si veti intelege diferenta!

De ce KM?

1. Organizatiile moderne pun  accentul pe cunoastere nu pe capital (knowledge intensive, nu capital intensive)
2. Pietele din ce in ce mai instabile necesita o "abandonare organizata"
3. KM te ajuta sa stapinesti schimbarea si nu schimbarea sa te domine pe tine.
4. Numai cei bine informati supravietuiesc
5. Activitatea devine din ce in ce mai complexa, iar orientarea de lucru in proiecte este foarte flexibila
5. Cunoasterea ajuta la luarea deciziei
7. Cunoasterea este eficienta daca este impartasita cu ceilalti
8. Cunoasterea tacita este mobila; specialistii "pleaca" cu experienta acumulata
9. Concurenta iti sufla in ceafa

Pentru obtinerea unei certificari in Knowledge Management sau transformarea companiei sau institutiei Dvs., fie din sectorul privat, fie din sectorul public, intr-o Learning Organization, noi va furnizam toate instrumentele de care avem nevoie:

  • instructori, experti si consultanti de prim rang in paralel cu furnizarea pachetului de cunostinte - KM body of Knowledge (KMBOK)
  • programe de certificare a instruirii KM cu publicarea succesului avut, recunoscute pe plan mondial
  • dobindirea calitatii de Expert in domeniu KM
  • parteneriate cu programe universitare MBA si programe KM
  • solutii tehnologice KM si instrumente specifice

Programul de atestare a  Certified Knowledge Manager se bazeaza pe metodologia adoptata de Administratia SUA si este grefata pe obiectivele de invatare ale specialistilor care detin pozitia de Chief Knowledge Officers (CKOs), accesata incepand cu  anul 2000. In anul 2005, in urma celei de-a VI-a Conferinte Internationale Knowledge Management, organizata la Centrul  "Ronald Reagan" din Washington D.C., in calitate de Special Guest, din partea Guvernului Romaniei, a participat Dl. Octavian Serban - Expert Consultant/ Manager, consultant si trainer pentru corpul de experti si de institutii partenere/beneficiare ale Ministerului Economiei.

Acesta a fost momentul declansarii initiativei privind infiintarea Knowledge Management Institute - Romania, ca insitutie educationala si de business afiliata la International Knowledge Management Institute. Ulterior, in urma riguroaselor evaluari desfasurate, Dl. Octavian SERBAN a fost prima personalitate din Romania ce  a fost recunoscuta drept  Certified Knowledge Manager. Astazi, stindardul  si stafeta sunt preluate mai departe in Europa de Est  prin Knowledge Management Institute-Romania, fiind reprezentate cu prestigiu de Dl. Octavian Serban, din partea agentiei Knomacons-Bucuresti.

In climatul actual al competitivitatii, dar si al recesiunii economice, ca reprezentanti ai companiilor sau institutiilor din care faceti parte, sunteti obligati din ce in ce mai presati sa gasiti mijloacele necesare pentru a folosi la maxim potentialul uman disponibil. Nimanui nu-i este la indemina sa sustina costul inlocuirii fortei de munca deja instruita si care paraseste organizatia. Organizatia zilei de azi trebuie sa se miste "inteligent" si continuu pentru a supravietui. Implementarea unui program KM este cheia pentru a face posibile aceste transformari. Desi tehnologia joaca un rol deosebit de important in KM, accentul cade pe oameni si motivatie. In activitatea organizationala, ne confruntam adesea cu situatia ca ceea ce facem nu acopera in intregime ceea ce stim; mai ramine o diferenta neacoperita care uneori poate fi o prapastie, iar alte ori poate fi foarte mica. Obligatia managerilor din organizatie este de a micsora pe cat posibil aceasta diferenta. Initiativa IKMI inseamna in esenta a pune comunicarea in valoare prin crearea cadrului necesar ca oamenii sa se racordeze energic si sa-si impartaseasca reciproc cunostintele in vederea prevenirii si solutionarii eficiente a problemelor reale cu care se confrunta organizatia la un moment dat. Pentru a realiza acest lucru in timp real, sunt necesare increderea si implicarea membrilor grupului. Pentru organizatia din care faceti parte, acest lucru inseamna a gestiona si incuraja acel tip de cultura, care motiveaza oamenii sa-si impartaseasca franc ceea ce cunosc.

 

Dr. Harry Hertz
Director, Baldrige National Quality Program
National Institute of Standards and Technology

Stephen C. Brokaw, Ph.D., CGBP
Professor and Chair of Marketing
The University of Wisconsin - La Crosse, U.S.A.

Ramon Barquin
PhD, President and CEO of Barquin International, former IBM executive




Octavian SERBAN
Presedinte

Orlando Gabriel CONSTANTINESCU
Business Development Manager

Mirela RADU
Consultant Juridic prin "Cabinetul de Avocatura - Mirela RADU"

Cristian AVRAM
Coordonator Programe

Dragos ZAHARIA
Director Economic - Coordonator Analiza - Monitorizare - Audit